Ana Sayfa İletişim Linkler
E-EĞİTİM GİRİŞİ

      SMGM Nedir?
      SMGM Yöntemi
      SMGM'nin Kuruluş Amacı








SMGM Eğitim / Etkinlik Talep Formu
SMGM Eğitim / Etkinlik Katılımcı Formu
SMGM Eğitim Değerlendirme Formu
SMGM Eğitim / Etkinlik Teslim Formu


      2024-2026 Çalışma Programı
      2022-2024 Çalışma Programı
      2020-2022 Çalışma Programı
      2018-2020 Çalışma Programı
      2016-2018 Çalışma Programı
      2014-2016 Çalışma Programı
      2012-2014 Çalışma Programı
      2010-2012 Çalışma Programı
      2008-2009 Çalışma Programı

TASARIM VE UYGULAMA ALANINDA İŞ GELİŞTİRME YÖNTEMLERİ

(Talep eden tüm Şubelerde açılmak üzere programlanmıştır.)

Hazırlayan : İzmir Şubesi
Kurgulayan : Suat Günhan, Doç. Dr., İEÜ, Güzel Sanatlar Tasarım Fak. Mim. Böl.  
Süre / Kredi : 4 saat / 4 kredi
Katılımcı Sayısı : en az 20, en çok 30 kişi
Donanım  : Beyaz tahta, Projeksiyon, Bilgisayar

Amaç: Mimarlık formel eğitimi tasarım ve teknik konularda yoğunlaşırken, mesleğin uygulamasında, işin başarısı için iş geliştirme ve yönetimsel süreçlerin de eşit derecedeki önemi ortaya çıkmakta ve sürekli mesleki gelişim sürecini zorlamaktadır. Bu eğitimde tasarım ve uygulama sektöründe çalışanlar stratejik planlama, hedef belirleme, satış ve iş geliştirme, müşteri ilişkileri yönetimi, projede çalışan diğer aktörlerle olan ilişkilerin yönetimi, liderlik, prezantasyon teknikleri, network oluşturma, belirli bir işi alıp almama kararı, halkla ilişkiler, firma kimlik ve imajının önemi, işi yürütme sırasında dikkat edilecek pazarlama teknikleri konularında bilgilendirileceklerdir.
İçerik:
1. Proje Aktörlerinin ve Aralarındaki İlişkilerin İrdelenmesi
1.1. İşveren
1.2. Mimar/Mühendis
1.3. Genel Yüklenici (Müteahhit)
1.4. Alt Yükleniciler (Taşeronlar)
2. Firmayı Etkileyen İçsel ve Dışsal Faktörlerinin İncelenmesi
2.1. Hedef ve Yön Belirleme (Stratejik Planlama)
2.2. Kuvvetli ve Zayıf Yönlerin Belirlenmesi
2.3. Sektördeki Tehdit ve Fırsatların Belirlenmesi
2.4. Firma Ortaklıkları
3. Projenin Tüm Aşamalarında İş Geliştirmeyi Etkileyen Dolaylı Faktörlerin İrdelenmesi
3.1. Toplantılar
3.2. Liderlik Özellikleri
3.3. Zaman Yönetimi
3.4. Firma İmajı
3.5. Prezantasyon Teknikleri
3.6. Toplam Profesyonellik (Firma içi ve dışı)