|
|
 |
-
Selim VELİOĞLU
Jüri Başkanı
Yrd. Doç. Dr., İTÜ Mimarlık Bölümü Öğretim Üyesi
-
Güven ERTEN
Yüksek Lisans Öğrencisi, ODTÜ Şehir Planlama Bölümü
-
Numan ÖZTEPE
Mimar
konu editörü: Aslı ÖZBAY
-
Önder AYDIN*
Nuray BAYRAKTAR**
Ela TEKKAYA***
-
Gülsüm BAYDAR
Doç. Dr.,
Bilkent Üniversitesi, Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, İç Mimari ve Çevre Tasarımı Bölümü Öğretim Üyesi.
KÜNYE
|
|
 |
MİMARLIK DÜNYASINDAN
Ankaray Çayyolu’na Uzanacak!
1992'de EGO Genel Müdürlüğü'nce hazırlanmış olan Ankara Ulaşım Ana Planı çerçevesinde, Batıkent-Kızılay metro hattının 2. aşaması olarak, metronun Kızılay'dan Çayyolu'na kadar uzatılması öngörülmekteydi. Bu ulaşım planının uygulanmasındaki en büyük engel ise Akay Kavşağı’nın yapılması oldu. Atatürk Bulvarı’ndan İnönü Bulvarı’na dönüş yolu üzerinde yer alan katlı kavşak, İnönü Bulvarı’na bir geniş bir yay çizerek dönüşü ve projenin 2. aşamasını tümüyle olanaksız kıldı. Buna karşın, Çayyolu’na metro hattı götürmenin bir yolu olarak, Eskişehir Yolu boyunca, Ankaray’ın AŞTİ İstasyonu’ndan Çayyolu’na uzatılması projesinin yapımı ihale edildi. Projeye göre Dikimevi’nden çıkıp Kızılay’a gelen, oradan da AŞTİ’ye uzanan hattın daha da uzatılarak Çayyolu’na kadar hizmet götürmesi hedefleniyor. Uzmanlar, projenin kısa sürede işlevsiz hale gelmesi yönündeki çekincelerini dile getiriyorlar. Bugünkü durumda bile doluluk oranları oldukça fazla olan ve taşıma kapasitesi metroya göre %60 daha az olan Ankaray’ın, ne kadar ek sefer koyulsa da, Çayyolu boyunca eklenecek insan yükünü kaldıramayacağını belirtiyorlar.
Bu icerik 3885 defa görüntülenmiştir.
|
 |
|
|